4 december 1993

4 december 1993 - Goa, India

IMG0080

Al om 7 uur opgestaan om naar Old Goa te gaan, om 10 uur zijn we daar met 3 bussen via Margao en Panjim. Gisteren, 3 december was hier groot feest vanwege de sterftedag van st. Francis Xavier die hier ook begraven ligt.

IMG0081

Old Goa heeft een heleboel oude Portugese kerken en kloosters, verder stelt het plaatsje weinig voor er ligt vandaag overal enorm veel afval vanwege de festiviteiten gisteren. Verder is het rustig. De kerken en kathedraal zijn mooi, echt Europees maar zichtbaar door de tijd aangetast. Om 12 uur hebben we alles bekeken.

IMG0076IMG0079

De terugreis verloopt weer vlotjes tot aan Margao, waarna de laatste 10 kilometer ons 2 uur kosten vanwege een bus die eerst nooit komt en vervolgens enorm langzaam rijdt en vol is. Het is vandaag minder mooi weer dan de voorgaande prachtige dagen met iedere avond een perfecte zonsondergang boven zee. We eten een (zeer verlate) lunch op ons terrasje. We hebben weer heerlijke broodjes gekocht die we beleggen met gekookt ei en banaan. Daarna gezwommen in een vrij wilde zee, gedoucht en om half 6 zitten we in onze strandtent achter een pils en een vegetarische Pakora (heerlijk hier) klaar voor onze laatste zonsondergang in Goa. Die gaat gedeeltelijk verloren achter wolken, die later overigens wel prachtig roodkleuren.

IMG0083

Daarna eten we net als gisteren overigens echt Indisch: paneer met rijst en chapatis en vandaag prawn vindaloo. Het is gek maar we hebben meer zin in dit Indische eten (dat we toch genoeg krijgen) dan in bijv. spaghetti.