5 december 1993

5 december 1993 - Goa, India

IMG0084

Op de dag van sinterklaasavond is het Hollands weer in Goa: zwaar bewolkt en aanvankelijk regent het zelfs. Wel gezellig weer. Een goed ontbijt van eieren, worstjes en jam op de zelfgehaalde echt hele goede broodjes. De uitgebreide zondagskrant gelezen, dan opgeruimd en om 12 uur uitgecheckt. Geen strandweer dus vandaag. Daarom drinken we thee met koekjes, maken een behoorlijke strandwandeling en zitten dan te lezen in ons tentje met pakora en milkshakes. Om een uur of vijf vertrekken we naar Margao, waar het vrij hard regent! Tsja wat moet je dan? In een mooi restaurant (beetje bruincafé -achtig) koffiedrinken met roomhoorntjes erbij! Eten kunnen we hier pas om 7 uur, maar we hebben de tijd om 10 uur gaat de trein pas. In het café zit de plaatselijk bevolking (of Indische toeristen) zwaar te zuipen. Het is zeer opvallend hoeveel dit gedaan wordt in Goa maar niet verwonderlijk als je ziet hoeveel drank hier te koop is en hoe goedkoop het is. Wij nemen dan ook maar een aperitiefje: rum (30 cent) en port (25 cent). Het eten is heel goed hier. Zie bon. Later gaan we naar het station, vrij klein en met grappige borden met teksten als: Don’t pick up any unidentified luggage. It might contain a bomb!

IMG0087

IMG0088

De trein is op tijd en zit lang niet vol. We gaan direct slapen want we hopen morgen om half 7 al in Hubli te zijn.