6 november 1993

6 november 1993 - Jomsom, Nepal

Om een uur of 7 uit Muktinath vertrokken, de weg is eerst wat onduidelijk, we lopen over wat akkers en door een dorpje.

IMG0046IMG0047

Later komen we op het echte pad, geleidelijk naar beneden door een ontzettend kaal landschap.We komen niet echt een ontbijttentje tegen, na een hele tijd komen we op een kruising en we besluiten ‘om’ te lopen via Kagbeni. Het gaat nog een stuk steil naar beneden en om 9.15 uur zijn we in Kagbeni. Hier komen we in een heel leuk hotel waar we lekker ontbijten. Het dorpje is echt middeleeuws met nauwe gangetjes en vieze kindjes. Terug in het guesthouse nemen we nog een warme chocomel met appeltaart en moeten dan weer verder naar Jomsom. Het is nogal hard gaan waaien en we lopen het grootste stuk door de droge rivierbedding waar het enorm stuift.

IMG0048

Geen leuke tocht. Na 2 uur zijn we in Jomsom waar we een lodge vinden met een glazen rooftoprestaurant (lekker warm). De douche is niet warm. Na een koopje thee bekijken we het dorp, het is koud en leeg. We eten in het guesthouse, de macaroni aangevuld met zelfgekochte kaas en smak. Niet zo bi. De chocomel is heerlijk en we blijven tot 9 uur (!) zitten.