7 november 1993

7 november 1993 - Kalopani, Nepal

8-11 nepal_napas_jelsas_lopen

De dag begint met ruzie met onze guesthouse-houder, hij wil dat we betalen voor een ‘hot shower’ die we helemaal niet hebben gehad. Weinig gemotiveerd gaan we verder op weg. Na een dik uur ontbijt in Marma, in weer een heel mooi guesthouse. Fried eggs on toast en bruin brood met kaas en iets (veel) te veel knoflook. Na een lange break weer verder. Het is nu niet meer koud (korte broek) maar stormt wel weer. In het volgende dorpje worden 4 kinderen weer helemaal gek van beer. Ze staan te trappelen van opwinding en Jelle maakt een foto.

IMG0051

De wandeling gaat weer voor een groot gedeelte door de rivierbedding. Het is nu wel wat begroeider (herfstkleuren). Een keer moeten we zelfs op blote voeten door de rivier waden, we denken dan een kortere route te hebben.

IMG0052

Verder is het nog best wel een fikse wandeling, maar we komen redelijk in ons ritme. Pas na drieėn komen we in het Kalopani guesthouse waar we een nette 4-persoonskamer krijgen. Eerst een springrolls en koude douche. Je zit hier wel gezellig in de coffeeshop, waar we om half 7 soep en lasagne eten. Vooraf hebben we nog een appelbrandy genomen om op te warmen, hoewel het niet echt koud is. Aantal personen gepasseerd bij checkpost Jomsom:
’87: 8.285
’88: 8.946