8 november 1993

8 november 1993 - Tatopani, Nepal

8-11 nepal_ontbijtstop8-11 nepal_napas_jeroen_eten

Voor zevenen vertrokken en om 7 uur zijn we in de police-checkpost in Lete.

8-11 IMG0032

Dan is het nog een heel eind naar Ghasa, onze ontbijtplaats. We drinken eerst thee in Kukai, bij een vrouw die onze vraag om breakfast niet begrijpt en alleen maar hasj o.i.d. lijkt te willen verkopen. In Ghasa goed ontbijt met onder andere mueslicurd (voor het eerst tijdens de trek). We hebben vandaag niet zoveel zin (moe en spierpijn, maar vooral psychisch moe), alleen Rolf gaat hard. De omgeving is wel mooi, veel naaldbomen, later meer subtropisch met zelfs palmen en mandarijntjes. We lunchen in Rukse Chara bij een mooie waterval, waar het eten heel lang op zich laat wachten. Er komen hele grote kuddes schapen en geiten langs die heel moeilijk op het ‘rechte pad’ zijn te houden. ‘s Middags komen we door een aantal mooie dorpen (o.a. Dana) met grote stenen huizen, drogende maïs et cetera.

IMG0053IMG0049IMG0050

Na vieren zijn we in Totepani, we hebben vandaag 6,5 uur gelopen. Hier zijn maar 3 of 4 (grote) lodges, 1 is vol, 1 heeft alleen een lelijke kamer en 1 (de trekkerslodge) heeft 2 ruime kamers en een mooie tuin! Dit hotel staat ons zo goed aan dat we zelfs besluiten hier een rustdag in te lassen! Lekker spaghetti en de boys kip (hot plate) gegeten en taart. Gezellig gepraat met Engels stel.

IMG0055