9 november 1993

9 november 1993 - Tatopani, Nepal

Rustdag.

IMG0054

En dat vinden we heel lekker. Geslapen tot 8 uur en dan heel fijn gedoucht en haargewassen in fris beekwater in de nette douche. Lekker in de tuin ontbeten (korte broek) en dan bijna alle kleren gewassen en enkele stukken ‘uitbesteed’. Het wassen gaat heel goed, met emmers heet water en het steeds doorstromende koude water. Na de gedane arbeid is er koffie met gebak als beloning. We zitten heerlijk te prutsen in de tuin, camera’s schoonmaken, nagels knippen, rugzakken uitschudden, schoenen luchten etc. Later om ongeveer half 3 lunch van heerlijke spaghetti en perfecte pizza’s en dan naar de hot springs beneden bij de rivier. Hier zitten we afwisselend in de hete badjes en in het ijskoude water van de Kali Gandaki/rivier (zeer snelstromend, dus niet uitglijden). Deze wisselbaden zijn heel goed voor de vermoeide spieren, denken wij. Daarna gaan we even het dorp in voor een drankje. Ik koop dan nog een hele mooie ‘yak-bone’ (?) ketting voor 150 rp. In een van de guesthouses zien we dan 2 (van de 3) meisjes die we kennen uit Diggipalace, Jaipur. Hier dus thee met taart genomen en even bijgepraat. Om 6 uur terug naar onze Trekkerslodge want we hebben om half 7 eten besteld. Het is weer lekker, vooral de hotplate, de vegaburger valt wat tegen. Om half 9 gaan slapen, morgen moeten we weer 1600 meter omhoog.