8 december 1993

8 december 1993 - Halebidu, India

IMG0098IMG0097

Onze bus is een gewone 3x2 bus, maar de hele nacht hebben we een 3 persoonsbankje voor onszelf dus dat gaat aardig. De reis duurt (natuurlijk) langer dan voorspelt en pas om 8 uur zijn we in Arsikere, de bus naar Halebid gaat dan pas om 9.15 uur zodat we eerst nog tijd hebben voor een masala dosa voor ontbijt. De bus is laat en we zijn uiteindelijk pas om half twaalf in Halebid. De enige accommodatie is hier in de tourist bungalow, pal tegenover de tempel. De kamer is ruim en goedkoop (50 rp) dit dorp stelt verder weinig voor in de onooglijke eettentjes is dan ook niets anders dan thali te krijgen. Na zo’n meal bekijken we de tempel die is niet groot maar wel enorm bewerkt en echt prachtig.

IMG0099

Het complex ligt heel mooi in een tuin. In het dorp is het heel druk want er is markt vandaag. Aansluitend ga ik daar even winkelen. Er is heel weinig te koop: nauwelijks groentes wel veel kruiden en verder van alles van potten en pannen tot sieraden. Ik koop appels, mandarijnen, citroen, watermeloen, banaan tomaat, ui en brood. Daarvan maken we eerst een fruitsalade en later een broodmaaltijd. Aan het eind van de middag nog wat geslapen en later lekker buiten gezeten tot ongeveer 9 uur. ‘s Nachts wordt het best koud, we zitten dan ook bijna op 1000 meter hoogte hier. Overigens was het vandaag prachtig weer, de regen lijkt weer ver weg.