9 december 1993

9 december 1993 - Halebidu, India

Wel uitgerust, maar we voelen ons allebei niet zo fit vandaag. Om half 10 toch op pad gegaan voor onze dagtrip naar Belur. We stappen in een bus die klaarstaat en vragen de conducteur of deze naar Belur gaat. Ja? Oké dan 2 tickets voor Belur. Later ziet Jelle dat we op de weg naar Hassan zitten en vragen we nogmaals Belur? Yes, next stop. Om half elf zijn we er dan…. In Hassan! De conducteur wil nu weer 2x20 rp voor de trip naar Bangalore. In plaats daarvan willen wij liever ons geld terug en zijn excuses. Niets van dat alles, dus we krijgen geweldige ruzie. Geholpen (?) door iemand van kantoor en een andere conducteur krijgen we uiteindelijk de helft terug. Dit kost wel een half uur en enorm veel geschreeuw. Om kwart voor 12 gaat de bus naar Belur en om half 1 zijn we daar. De trip heeft ons 3 uur gekost en 24 rupee, in plaats van een half uur en 4 rupee en dat maakt wel chagrijnig. Ondertussen hebben we ook nog helemaal niks gegeten dus een thali en dan de tempel van Belur bekijken. Minder indrukwekkend dan die in Halebid, het is wel meer een complex in plaats van een losse tempel. Zoals steeds zijn er veel kinderen op ‘schoolreisje’. Terug naar Halebid met een vrachtautobusje en daar doen we vanaf 3 uur rustig aan. Nog steeds een beetje koortsig, hoofdpijn, maagpijn. Later knappen we op, bekijken de tempel nogmaals en drinken koffie met lekkere kokoskoekjes. Twee Nederlandse meisjes komen ook in het hotel logeren en met hen gaan we ‘s avonds uit eten. Heel gezellig gepraat tot 11 uur.