9 maart 1994

9 maart 1994 - Aqaba, Jordanië

Om 8 uur per taxi naar het Vahadat busstation gegaan. Daar vandaan de gebruikelijke minibus naar Aqaba.

IMG0088

Lange rit langs de desert highway. Kaal. Tegen het einde van de rit wordt de omgeving heel mooi met vreemd gevormde en -gekleurde bergen en rotsen. Vlak voor Aqaba is een controlepost waar alle bagage van het dak af moet. Om 2 uur zijn we er dan. Douche en tv op de kamer in het Petra hotel. Later gaan we eens bij het strand kijken. De Golf van Aqaba is een echte baai, je ziet Israël, Egypte en Saoedi-Arabië liggen. Prachtig helder weer en de bergen achter ons zijn onwerkelijk mooi. De openbare stranden vallen wat tegen. Verderop, bij de grote hotels is het beter. Het is absoluut niet druk, misschien dat we daarom zo deze privé-stranden op kunnen lopen. We vinden het water koud! De zon gaat steeds schuil achter enkele hardnekkige wolkjes. Dan maar een kopje koffie op het terras. Als we om half 6 teruglopen gaat de zon prachtig onder boven Egypte. Heerlijke hete douche. Was gedaan. Om 8 uur gaan we de straat op om wat te eten. Het is heel druk. Nog 1 dag en Ramadan is over. We nemen kip met salade, brood en yoghurt. ’s Avonds tot twaalf uur tv gekeken, Amerikaanse series en film. Alleen het nieuws is zeer Arabisch en anti-Israël.