1 november 1993

1 november 1993 - Bagarchhap, Nepal

IMG0014IMG0013

IMG0013

Kwart voor 7 vertrokken en na een dik uur zijn we al in Bhratang waar we heerlijk in het zonnetje ontbijten en de was drogen. Na een uurtje weer verder, klimmend. Om een uur of 10 zijn we op 3000 meter precies en dat historische feit moet fotografisch worden vastgelegd. Best wel een stevige klim vanmorgen maar prachtige uitzichten. Om 12 uur zijn we al in Pisang (3185 m), dat is ‘officieel’ het punt waar we mogen stoppen. Maar wij zijn bikkels en we gaan dus door. Maar eerst lunch (aardappeltjes in Pisang) en om 13.15 uur weer verder. Nog een zeer pittige klim, we merken nu dat we wat kortademiger worden. Het is wel schitterend. Het hoogste punt dat we bereiken is 3450 m vanwaar we een prachtig uitzicht hebben. We zien vandaag de Pisang Peak (6091 m) en Annapurna II (7555m). Dan gaat het weer naar beneden en lopen we een heel recht stuk door het dal. Om 15.30 uur zijn we in Hongde (3375m). We hebben vandaag 5 uur en een kwartier gelopen en zijn best moe.

IMG0026

Maar er is een hot shower en hot chocolate. We zitten binnen om een grote tafel met 2 Denen en 2 Zwitsers. We eten ui-knoflooksoep (!) en dahl en rijst en groentes. Jelle wint met hartejagen. ‘s Nachts is het koud.