31 oktober 1993

31 oktober 1993 - Chame, Nepal

IMG0010IMG0012

Rolf zijn knie lijkt wel weer aardig, dus we proberen het gewoon om half 7. Al na een half uur zijn we in Bagarcchap waar de meeste mensen die gisteren wel zijn doorgelopen nu nog aan het ontbijten zijn. Dat doen wij ook met appelpannekoek. Om kwart over 8 weer verder. Al klimmend en dalend komen we met 1 theebreak in Koto voor lunch. Het is dan 12 uur en we zijn al verder dan verwacht. Het gaat goed vandaag, ook Rolf’s knie geeft geen problemen meer. Het zaakje in Koto heeft lekkere applepie voor lunch en aardappels en vegetables. We zitten heerlijk in het zonnetje. We zien vandaag heel veel besneeuwde toppen en ze lijken veel dichterbij. Een ervan is de Annapurna II, denken we. Het is nog maar een half uurtje naar Chame, ons ‘officiële’ doel van vandaag. We besluiten dus nog maar een dorpje erbij te pakken en lopen door tot Kekru (2825 m!!). Chame is best een groot plaatsje waar we wc-papier, tigerbalsem en een rekverband kopen. Onderweg veel naaldbomen, het landschap is geleidelijk veel grimmiger geworden. Kekru is heel klein, er is 1 hotel, waar we onze intrek nemen om kwart voor 3. We zijn (voorlopig) de enige gasten. De mensen zijn heel aardig en maken warm water om te wassen en te douchen. Dat mag ook wel want het is weer bittertjes koud. Ruime kamers met dikkere matrassen dan ooit tevoren. We hebben vandaag 4,5 uur gelopen (maar) en om 16.30 uur zitten we aan de lekkerste appelgebak (van de trek? Aller tijden? De meningen zijn verdeeld). We hebben een bak met hete kolen aan de voeten, heerlijk. Later is er garlicsoep en macaroni. We hartejagen, een leuk lang spel en Jeroen wint!! 8 uur naar bed.

IMG0027IMG0028