2 november 1993

2 november 1993 - Manang, Nepal

IMG0020IMG0038

IMG0037IMG0018

Het heeft gevroren! Alles is wit buiten en er ligt ijs op de plasjes.

2-11 nepal_schaatsen_sas

We slapen uit tot half 7 en ontbijten in het hotel in Pisang. Om een uur of 8 gaan we lopen. We lopen vandaag maar 2 uur en een kwartier want we hebben een zogenaamde rust en acclimatisatiedag. Het is vrij vlak en we stoppen vaak voor foto’s. Manang ligt op 2550m en het is niet het gezellige stadje dat wij verwacht hadden. Dure (80rp), onvriendelijke hotels en verder een kale winderige bende. Theedrinken, de was doen, macaroni eten met zelfgekochte tonijn en heerlijke kaas. Dan binnen een potje hartejagen want het waait en is bewolkt. We drinken chocolademelk met rum. Jeroen en Rolf kopen later nog originele Nepalese mutsen en handschoenen en we wonen een lezing bij over A.M.S. van de plaatselijke toeristendokter.  Nuttige informatie, er dreigen veel gevaren op grote hoogtes! Het meeste wisten we gelukkig al. We maken nog een korte wandeling naar iets grotere hoogte (walk high, sleep low!) en zien de Gannapurnagletsjer en een meer.

2-11 nepal_jeroen_rolf

Om half 6 terug om te schrijven en eten. We eten springrolls en gebakken aardappels (droog). Later nog heerlijke applefritter. We zitten wel gezellig in het restaurant met TL-licht maar gaan toch maar weer om 8 uur slapen. Het is hier niet zo koud.

IMG0008