3 november 1993

3 november 1993 - Gunsang, Nepal

IMG0024IMG0025IMG0027015014

Om 6 uur opgestaan, nog een kopje thee en op weg. Voor het ontbijt een sterke stijging. Na anderhalf uur lekker ontbijt op een fijn plekje in de zon in het dorp Gunsang (= 2 hotels). Daarna gaat het vrij gemakkelijk. We komen langs 4.000 m hoogte en Jelle’s horloge zegt ‘piep’ en ‘full’. De hoogtemeter gaat niet verder.

017017_detail

We komen nog een groep locals met onder andere een prachtig klein jochie op een pony tegen.

Het laatste stuk is weer vrij zwaar en om 1 uur zijn we in Lethar. Weer niet meer dan enkele lodges. Een ervan heeft tafels en banken in de zon en luwte en daar nemen we 2 kamertjes met kleimuur en -vloer (vochtig). Geluncht en toen heerlijk gewassen in nabije beek. De jongens scheren zich alledrie. We zitten de rest van de middag heerlijk in de zon maar zodra die weg is is het steenkoud. In de diningroom gekaart en gegeten en gedronken (meer kun je hier niet). Het is vanavond echt koud. Als we om 8 uur gaan slapen hangt de was al bevroren aan de lijn.