11 december 1993

11 december 1993 - Srirangapatna, India

Ontbijt in de tuin bij het touristbungalow restaurant. De ligging is echt prachtig; aan een rivier compleet met stroomversnelling en kleine eilandjes en vol futen en aalscholvers. Hier zouden we het best een dagje volhouden om heerlijk tot rust te komen. We moeten van onze beheerder echter om 12 uur weg omdat hij zegt reserveringen te hebben. Als ik dit zeg tegen de manager van de touristbungalow gaat hij eens praten en uiteindelijk krijgen we om 1 uur toch weer een andere kamer. Voor die tijd hebben we dan een wandeling gemaakt langs de rivier en door het mooie landschap eromheen.

IMG0003

We komen dan een aantal rietsuikersnijders tegen en maken een praatje met een man die ons ook een stengel uit de oogst aanbiedt. Overigens is het landschap verderop minder mooi; veel industrie, we denken onder andere een suikerfabriek (waar het riet 500 rp per 1000 kg oplevert volgens onze vriend). De rest van de dag brengen we zeer ontspannen door. Lunch, papaya en koffie met koekjes. Een krantje en zeer goede ontvangst van de wereldomroep maken de dag perfect. Ons hotel is overigens een zgn. Dakbungalow, voor overheidspersoneel van de staat Karnataka. Het is een prachtig oud huis, vroeger eigendom van een Engelse Lord en wij vragen ons in onze vrijwel lege kamer af waar al het, ongetwijfeld indrukwekkende, meubilair is gebleven? We zien de zonsondergang boven de rivier, waar je overigens niet in mag zwemmen vanwege krokodillengevaar. We besluiten de dag met heerlijk butterchicken en sweet/sour vegetables.