12 december 1993

12 december 1993 - Mysore, India

IMG0004

Rustig ochtendje in de tuin van de touristbungalow. Heerlijk weer, kruiswoordraadsels, scrabble, een lekker ontbijt, lager cola en pakora. Om 12 uur snel gepakt en naar de weg gelopen. Al snel komt daar een bus langs naar Mysore. De rit duurt een half uurtje en we stappen midden in de stad bij het citybusstation uit. Het is zondag vandaag, dus de meeste winkels zijn dicht maar er is veel leven op straat. Heel veel hotels in het centrum van Mysore, vooral typisch Indische middenklasse hotels. We bekijken een kamer in het Ganesh Palace, een nieuw modern hotel. Eerst vinden we een kamer voor 225 rp te duur, later komen we er toch terug. De andere hotels hebben namelijk of geen kleurentv of zijn niet zo mooi schoon, ruim en nieuw of zitten vol. Dit is dus weer luxe en we genieten ervan. Dan gaan we lunchen, het is overal heel druk. Het Park Lane hotel heeft een leuk tuinrestaurant waar we lekkere paneer afghani eten. Wat rondgelopen en een krantje gekocht (voor de tvprogrammering). Helaas ontvangen we geen BBC en StarTV, wel sport en MTV.

hotel-tvPet shop boys

Lekker op bed tv gekeken. Om kwart over zeven weer op pad om het paleis van Mysore verlicht te zien (1 x per week op zondag een uurtje). Al van een afstandje zien we dat het prachtig is, geen schijnwerpers, maar overal (echt overal) lampjes op het gebouw zelf. Op het moment dat we dicht genoeg bij zijn om het echt te zien gebeurt het ongelooflijke: alle lichtjes gaan uit. We denken nog even aan een stroomstoring, maar nee het blijft donker en de vele toeschouwers vertrekken ook. De lichttijden zijn blijkbaar verschoven van 7 - 8 uur naar 6.30 tot 7.30 uur. En dan vandaag nota bene ook maar tot 7.24 uur. We zijn ontzettend teleurgesteld. En zoals altijd blijft een volgende tegenvaller niet uit: de kippesteak bij het Park Lane is meer vet dan kip. Volgens Jelle: evenveel vlees als in een bitterbal! Als er ook nog keiharde Indische lifemuziek gaat spelen rekenen we maar snel af. Het ijsje dat we op de kamer op eten is het enige dat lekker smaakt vanavond. Dit in tegenstelling tot de bittere smaak van teleurstelling over het uitdovende sprookjespaleis.