13 december 1993

13 december 1993 - Mysore, India

IMG0005IMG0006

We bestellen ontbijt bij de roomservice!! We kunnen onszelf zo langzamerhand geen budgetreizigers meer noemen, vinden we zelf. Maar dat kan in India nu eenmaal met een hotelkamer van 15 gulden. Ontbijt in bed dus met het BBC-nieuws op de achtergrond, er zijn verkiezingen geweest in Rusland en er is de doodstraf geëist tegen een 13 jarig jongentje in Pakistan, vanwege ‘blasfemie’. Rare jongens soms die moslims. Ons eerste doel vandaag is de tourist Office om te informeren naar Bandipur National Park. Weinig info daar en voor reservering worden we doorverwezen naar het Forest Department in de buitenwijken van Mysore. Met een autoriksja daarheen dus, de chauffeur gebruikt keurig zijn meter dus de rit kost maar 8,40. In het departement op de gang een opgezet olifantenhoofd! Binnen nog wel 5 andere toeristen, maar we kunnen accommodatie boeken voor de 15e en 16e en het kost 75 rp per nacht, dus dat lijkt goed. Terug gaan we met de bus en lopen daarom eerst een stukje door een gezellige wijk. Allemaal kleine nette huisjes, het lijkt de Oosterpooort wel. Iedereen wil op onze foto, grote mensen duwen daarvoor de kinderen gewoon aan de kant! Terug in de city heel goed gelunched. Vervelend is wel dat we als het eten op is zo’n beetje de zaak worden uitgestuurd. En het is niet eens vol! Dan gaan we maar eens winkelen. Eerst naar het Government Emporium, een grote souvenirzaak van de overheid die deze week ook nog eens 10% korting geeft. Het enige dat we echt mooi vinden is een olifantje van sandalwood maar die is beschadigd. Verder valt het wat tegen. We bekijken ook nog een aantal andere souvenirzaken maar kopen niets. De markt met groentes, fruit en andere zaken is wel mooi. Tenslotte schaffen we nog wel wat cadeautjes aan en ook geurstokjes voor ons zelf. We gaan dan naar de kamer waar we wat tv kijken. Om 7 uur vertrekken we weer omdat we een shopje hebben gezien waar we tamelijk goedkoop kunnen bellen. Ik praat met mama en hoor onder andere alles over Sri Lanka, ze komen de 20e al om 7 uur ‘s ochtends. Leuk dus. We gaan toch maar weer eten in het Park Lane, het enige ‘gezellige’ restaurant in town. En Indiaas eten kunnen ze wel klaar maken.