14 december 1993

14 december 1993 - Mysore, India

We hebben gisteren brood jam en bananen gekocht en ontbijten dus weer in de kamer. Dan doen we een ochtendje niets. Na elven vertrokken om het paleis te zien. Camera afgeven, schoenen uit en dan het nieuwe paleis in dat in deze eeuw is gebouwd om het oude te vervangen en dat was afgebrand. Dit is dus eens een nieuw gebouw maar wel in oude stijl. En nu dus compleet met schilderijen, alles nog gekleurd en gemeubileerd. Alleen de kwaliteit valt enorm tegen. Afbladderende muurschilderingen, afbrokkelende pilaren, ontbrekende steentjes in mozaďeken etc. blijkbaar met een te laag budget gemaakt. Je mag maar in een beperkt aantal ruimtes en ook niet op het gras voor het paleis komen. Het is overigens zo druk hier op een doordeweekse dinsdag dat we ons afvragen of Indiërs nooit werken. Na ons bezoek aan het paleis gelunched in een heel gewoon (=ongezellig) tentje met masala dosa. Daarna nog wat geshopt. We willen gouden oorbellen kopen, maar alle juweliers gaan pas om half 5 weer open. Wel mijn sandalen opnieuw laten verzolen en dat doet het mannetjes op straat heel goed en professioneel voor 40 rp. Op de kamer cake gegeten, soda gedronken en natuurlijk tv gekeken. ‘s Avonds wel vier prachtige gouden oorbellen gekocht, maar eerst nog een dompelaar om water te koken. Voor maar 35 rp zijn we nu echt volledig selfsupporting! Nescafé, thee poedermelk en honing gekocht. En na een snelle thali heerlijke zelfgezette koffie met koekjes op de kamer! Op de achtergrond MTV’s Europese Top 20!