15 december 1993

15 december 1993 - Chamarajanagar, India

Ontbijt weer op de kamer: ochtend BBC nieuws, thee, verrukkelijk vers brood met jam en honing! De luxe wordt bijna gewoon en dus is het tijd om te gaan. Nadat Jelle nog heeft gewisseld checken we om 1 uur uit en zitten om half 12 in de bus naar Bandipur. Dag Mysore. Deze stad is ons niet helemaal meegevallen, we hadden wat sfeervollers verwacht, mooiere souvenirs ook maar toch hebben we een leuke tijd gehad. Om kwart voor 2 zijn we bij de receptie van het Bandipur NP, maar daar is verder niemand. Om half 4 komt de receptioniste terug van haar lunchpauze zegt een oude man. Maar we zouden toch om 2 uur in de kamer kunnen? Uiteindelijk na veel heen en weer lopen en vragen krijgen we onze kamer om 3 uur, die op het eerste gezicht ook wat tegenvalt. Het enige wat er eigenlijk aan mankeert is een buitenzitje, maar we zijn verwend geraakt door de mooie touristbungalows overal. We hebben namelijk wel lekkere bedden, stoeltjes, prachtige kaptafel en een opgezette olifantenkop boven de deur. Thee gedronken en om 4 uur weer naar de receptie waar we horen dat we om half vijf een olifantensafari kunnen maken. Er is nog een stel maar we hebben ieder onze eigen olifant en dat voor 40 rp (=f2,40).

IMG0007

De route is mooi en de trip duurt ruim een uur. Jammer is alleen dat we niet zoveel wild zien, alleen herten (3 soorten), pauwen en apen. Om 6 uur is er nog een natuurfilm in het receptiegebouw (wel leuk) en om half 8 wordt ons diner (rijst, kool, dhal en chapatis) op de kamer geserveerd.