16 december 1993

16 december 1993 - Chamarajanagar, India

Vlak na zessen opgestaan om half 7 een bussafari door het park te gaan maken. Het lijkt eerst nog donker en we hebben niet zo’n zin maar om kwart voor 7 zitten we toch in de bus. Dit is een vrij gewone bus dus hij hobbelt en rammelt heeft piepende remmen en lijkt niet zo geschikt voor een safari. Maar al gauw zien we een grote kudde bizons, enorme beesten. Verder zien we een hele tijd niets. Later nog wel spotted deer en grotere hertensoort, samba. Ook nog mongoose en een wild zwijn. Na een uur zijn we terug en wordt ons ontbijt op de kamer geserveerd (chapatis en omelet). Om half 9 gaan we voor de tweede keer op olifantensafari. We delen nu de olifant met een Indische mevrouw en haar zoontje. Een andere route dan gisteren, maar geen ander wild. We zien nog wel een slang in het water, als de olifant wat drinkt onderweg. Om 10 uur terug dan drinken we koffie in de kamer, lezen en brieven schrijven. Onze lunch, gelijk aan het diner van gisteren wordt om 1 uur gebracht. ‘s Middags als we buiten zitten ontmoeten we de 2 meisjes uit Halebid weer. Om 5 uur gaan we voor de 2e keer met de bus mee. Eerst zien we echt niets, later nog wel 3 wilde honden die een hele tijd voor de auto uitrennen. Mooie beesten met een dikke zwarte staart, maar wel dom want ze lopen wel 10 minuten voor ons uit. We zien ook nog een kudde bizons met een paar enorme exemplaren erbij. Als we bijna terug zijn zien we ineens toch nog een olifant! Het blijkt echter een tamme te zijn, wel heeft ze een kleintje bij zich.

IMG0009

Hier lopen we daarom nog even naar toe na het einde van de safari. Er zijn 2 grote olifanten en hoewel ze met de voorpoten aan elkaar zitten durven we niet echt dichtbij te komen. Een oppasser wenkt ons dan en gaat er met ons heen. Hij commandeert de olifanten dichterbij en laat ze zelfs poseren met de slurf omhoog. Het baby-fantje is nog maar 2 maanden en zo klein dat ie onder z’n mama door kan lopen. We kunnen de dieren zelfs aanraken. Al met al een fantastische ervaring.

IMG0008

Opnieuw een rustige avond in onze lodge, met een gin-‘ski’ na het diner.