14 november 1993

14 november 1993 - Mugling, Nepal

14-11 nepal_raften_114-11 nepal_raften_2

Om 6 uur opgestaan en om half 7 naar de mainroad, voor de bus. We kopen nog wat broodjes voor onderweg die we met heerlijke kaas beleggen. Om 7 uur arriveert onze mooie ‘tourist-bus’, al halfvol met Nepalezen. Nog heel veel mensen oppikken onderweg en dan verlaten we toch Pokhara. Het is 4 uur rijden naar onze startplaats voor het raften, Charaudi. Om 10 uur theestop in Mugling. Samen met 5 Letlanders stappen we bij de raftplaats uit, waar een gids al op ons wacht. We komen met 2 Canadezen in de ‘raft’, de Russen gaan in een andere. Na wat instructies en met zwemvest gaan we op weg. Het is leuk. We moeten peddelen en af en toe komen we in een ‘rapid’ waar we soms behoorlijk nat worden. Het is niet super-spectaculair. Wel heerlijk weer en mooie omgeving. Na een uurtje gaan we lunchen. Dat is heel goed met brood, kaas, worst, koolsalade, tonijn, witte bonen etc. De Letlanders lijken uitgehongerd en vreten alles op, gewoon gênant. Na een uurtje weer verder, tot ongeveer 3 uur. Dan gaan alle anderen op de bus en gaan wij gevieren verder, met gids. We kamperen op een mooi strandje, 2 tentjes staan al klaar. Lekker warm zand. Er wordt koffie, thee en popcorn voor ons gemaakt en een kampvuur aangelegd. Het diner bestaat uit rijst, groente, dahl en pata, met vooraf soep en chapatis. Heel goed, alleen Rolf eet niet zoveel, hij was de hele dag al misselijk en heeft bij de lunch overgegeven, maar voelt zich nu beter. We zitten tot half 10 heerlijk bij ons kampvuur, drinken thee met koekjes en praten (over Jeroen’s toekomst).