21 december 1993

21 december 1993 - Trivandrum, India

Heel vroeg opgestaan om op tijd in Aleppey te zijn voor de backwatertrip.

IMG0017

Eerst een stadsbus en om half 7 zitten we al in de bus naar A. die om 7 uur vertrekt. De chauffeur scheurt behoorlijk en we zitten voorin zodat we iedere adembenemende inhaalmanoeuvre zien. Dankzij dit feit zijn we wel al om half 9 in Allepey waar we dus de boot naar Quilon zoeken. Dit kost wat moeite maar tenslotte kopen we kaartjes voor een speciale toeristenboot die om 10 uur vertrekt. We hebben dus nog tijd voor een ontbijt (dosa) en wat boodschappen voor onderweg. We zitten met 8 mensen op de boot en hebben allemaal ruim plaats om te zitten of liggen. Het weer is goed, de route mooi en het bootje vaart lekker. Alles lijkt dus perfect tot Jelle z’n eerste foto wil maken en blijkt dat de camera kapot is. Vanmorgen in de stadsbus is deze namelijk op de grond gevallen, maar we hadden absoluut niet door dat het zo erg was. Het filter is compleet kapot (vol barsten) en, wat erger is, de lens werkt ook niet meer. De nieuwe lens nota bene! Wat een domper op deze dag. We weten niet hoe we dit zullen oplossen. De rest van de dag is vrij saai/relaxed, niets spectaculairs maar een mooie trip. Overal kokospalmen en huisjes, veel scheepswerven en supersnelle vissersboten met 2 40pK buitenboordmotoren. Om 6 uur in Quilon waar we precies de bus naar Trivandrum kunnen halen, zodat we daar om 8 uur zijn. Gewoon hotel met een vervelende (gekke) eigenaar en een goede thali aan de overkant. Het regent!