22 december 1993

22 december 1993 - Kovalam, India

De volgende morgen regent het nog steeds en behoorlijk! We willen op zoek gaan naar een zaak waar ze misschien de lens kunnen repareren. Via een foto-lab komen we in een heel klein reparatiewerkplaatsje terecht. De man lijkt te snappen wat er aan de hand is en we wagen het er maar op en laten de lens achter.

IMG0019

Dan eten we een dosa-ontbijt en zijn best natgeregend en drogen op de kamer wat op met een kop koffie en plumcake. Om 12 uur gaan we met de bus naar Kovalam, het wordt trouwens een gedeelde taxi voor 5 rp per persoon. In Kovalam giet het nog steeds. We moeten eerst een stuk lopen en komen dan bij het strand met de hotels waar we in het eerste de beste restaurant een drankje nemen. Voor Jelle begint dan de grote zoektocht naar een kamer. Dat valt niet mee, alles is vol of belachelijk duur of een bende. Na een uur gaan we samen verder. En met heel veel moeite vinden we dan wat. Een mooie, nieuwe kamer met eigen terras maar wel wat achteraf en ingebouwd. Dit strand is namelijk onvoorstelbaar vol met restaurants, huizen en lodges of hotels. Het toerisme is hier tot volle bloei gekomen, misschien zelfs wat te. Het is half 5 eer we in een restaurant achter een bord spaghetti zitten. Later valt op dat hier weinig gewone dingen (als brood) te koop zijn. Wel veel lekkere vis, op tafels voor de restaurants uitgestald. Ziet er vers uit en we eten tonijn met patat en salade.