8 januari 1994

8 januari 1994 - Chengalpattu, India

Vreselijke nacht in volle (ook stapassagiers) tochtige, hobbelende en lawaaiige bus. Om 5 uur zijn we in Chingleput, waar we met veel gedoe uiteindelijk om kwart voor 7 de bus naar Mahabalipuram vinden. Daar zijn weer veel hotels vol of niet leuk. Er is weer eens een festival, wat hebben we daar toch altijd een ‘mazzel’ mee! Om 9 uur vinden we een kamer in een mooi nieuw, niet zo sfeervol hotel. Na een goed ontbijt in een tentje aan de overkant liggen we om 10 uur in bed. Het gaat niet goed met Jelle’s hand. Gisteren leek het wel goed maar nu is ie wel 2 keer zo dik als de andere. Eng, maar toch nog maar een dagje aankijken. We slapen wel tot 3 uur, hadden vaannacht ook echt geen ook dichtgedaan. Dan haal ik tosti’s en cola aan de overkant. Nog een wandeling door het dorp, echt toeristenplaatsje met veel souvenirzaken en kleine restaurantjes met ‘continental’ food. We kopen druiven en koekjes. De wereldberoemde kusttempels lijken niet zo spectaculair, we besluiten de echte bezichtiging uit te stellen. De zee is onstuimig. ‘s Avonds gaan we uit eten in het tentje bij ons hotel. Soep en biryani. Dat laatste is rijst met kruiden en groenten en hier heel lekker.