Dag 1 Breskens - Antwerpen (27 juni 2022)

27 juni 2022 - Breskens, Nederland

Maandag 27 juni Breskens-Antwerpen

Een zeer voorspoedige reis zonder enige vertraging met de trein van Leeuwarden naar Vlissingen, met een plek voor de fiets en voor mij. Bij aankomst in Vlissingen helaas bewolking met motregen. De pont brengt me naar de overkant van de Westerschelde in Breskens. Trek om 3 uur mijn rode fietsjasje aan, maar deze kan na een kwartiertje uit want het klaart op met mooie blauwe luchten. Tref nog een gepensioneerde man die hier zeer regelmatig vist. Maakt zich wel zorgen over politiek en steeds verdere aantasting van de Schelde met waarschijnlijk weer 2 nieuwe kerncentrales. Pas bij 60 zou  je politicus mogen worden is zijn advies.

scheldescheldeschelde

Heb een prachtige fietstocht langs de Schelde, kan de route niet geheel volgen want de Hedwigepolder wordt gereed gemaakt voor onderwaterzetting. Fiets vervolgens over de haven van Antwerpen naar de stadscamping.

haven Antwerpen

Na de plaatsing van de tent nog met de pont naar het centrum om een patatje te eten bij een frietkot.