Dag 47 Miradolo Terme - Piacenza (4 juli)

4 juli 2019 - Piacenza, Italië

IMG_3823

Vandaag weer om 8 uur vertrokken voor een lange wandeling door de Povlakte. Loop voornamelijk over dijken met een weg er bovenop, het is vandaag wat koeler en er is wat wind, zeer aangenaam lopen. Zie zelfs een dier, mijn eerste haas. Halverwege de route moet je de Po oversteken met een boot, er ligt wel een klein bootje zonder kapitein en getelefoneer levert ook niets op. Dat betekent zwemmen of 2 uur extra lopen, ik ben hier voor het lopen dus die keus is snel gemaakt. Onderweg voor het eerst ook mijn zolen eens bekeken en dat viel niet mee, op het eind van de hak is het rubber zo goed als weg. Hier ga ik het niet mee redden tot Rome, je vraagt je wel af hoe Bonifatius dat had in zijn tijd en de Duitse degelijkheid valt ook zwaar tegen, echt niet verwacht. Steek uiteindelijk de Po via de brug over, weer een mijlpaal. Na aankomst om 4 uur het rustig stadje Piacenza met lekker ijs bekeken (de enorme Duomo en het stadhuis met een standbeeld van de bij ons bekende hertog van Parma) en daarna toch maar 5 km geïnvesteerd in het heen en weer lopen naar een sportzaak, waar ik met advies in het Italiaans nieuwe schoenen koop, niet voor het hooggebergte maar zeer geschikt om over de Appennini te komen en Rome te bereiken. De verkoper vindt ook dat de stevigheid behoorlijk weg is uit de Meindls. Verder lekkere paella gegeten, ik vermaak me zelfs in de Povlakte nog prima.

Vandaag 39 km (max 32 graden)

1. Rinse van Gans:
    5 juli 2019
    Nog een paar weekjes Jelle 😁. Mooi dat het zo goed gaat. De boodschap bij de Kerk der Friezen is opgeplakt onder aan de trap. Ga je de Via Francigena doen of toch de voetreis langs Assisi? Succes.
  2. Zahra&Nader:
    5 juli 2019
    Wauw Jelle!
    ⅔ van je reis al achter de rug. Wat een prestatie!