Dag 53 Sarzane - Camaiore (10 juli)

10 juli 2019 - Camaiore, Italië

IMG_4202

Vandaag om 8 uur vertrokken, volg de doorgaande weg langs allemaal lintbebouwing met woonhuizen en  bedrijvigheid (veel marmerbedrijven) en op het eind ook nog industrie. Weer eens wat anders dan natuur, maar valt niet tegen. Bij een bedrijfje zijn ze marmeren beelden aan het maken, loop toch maar even binnen en zie dat de beeldhouwer eerst met potlood een halsketting tekent en dan met een slijptolletje aan de gang gaat. Michelangelo ging hier in 1518 ook heen om zijn bestelde marmer te keuren. Kom uiteindelijk in eindbestemming   Pietrasana aan, een kunstenaarsstadje met overal beelden en een mooie kerk. Het is pas 2 uur dus ik besluit nog een extra stadje (Camaiore) te doen en zo heb ik morgen meer tijd voor Lucca. Beland in Ostello Pellegrino een hele mooie plek in de bijgebouwen van een kerk uit 1200. Zoals de naam al doet vermoeden zijn er in de Ostello opeens pelgrims, wel even apart, maar blijkbaar zoeken ze elkaar op. Toscane schijnt sowieso ook drukker te zijn. Het laatste stuk viel mij al op dat het er fraaier uit begint te zien, ook het fruit wordt rijper, eet al een paar peertjes en de rijpe pruimen kan ik door een hek net niet pakken. Bestel hier als nagerecht een café americano, krijg je er er 6 kersen bij, lekker. Bij teruglopen blijkt er een orgelconcert te zijn in onze kerk, de organist kan volgens mij een aardig potje spelen! (er is een video voor de liefhebbers). Het blijkt wel dat ik een ander tijdschema zit dan de meeste wandelaars, de wekker staat al voor vijven en men gaat dus ook vroeg naar bed.

Vandaag 40 km (max 31 graden)

1. René Swart:
    11 juli 2019
    Je gaat wel als een speer.