Dag 13 Kerkrade-Mulartshutte (31 mei 2019)

31 mei 2019 - Aken, Duitsland

Met de trein weer terug naar Kerkrade, om 2 uur aangekomen. Ben binnen 10 minuten plots in Duitsland. Gelukkig zie ik de restanten van de Westwal, zodat ik zeker weet dat ik een grens ben gepasseerd. Schoenen probleem is hopelijk opgelost, maatje groter en iets wijder model, afwachten maar. Het Ajax probleem is helaas een trauma geworden, en de wedstrijd laat ik aan mij voorbijgaan.  Ben al om 4 uur in Aken een hele mooie stad. Voor mij direct 1 van de hoogtepunten. Hier ligt Karel de Grote begraven. Iedere West-Europeaan stamt van hem af, probeer het alleen maar eens aan te tonen. Mij is het na vele winters stambomen napluizen, via een wel uiterst vaag spoortje, misschien gelukt. Klinkt vrij dubieus. Via mijn kinderen zijn er een aantal goede lijnen, dus probleem lijkt opgelost. Kathedraal is schitterend, haal hier een stempel en krijg weer veel uitleg. Ga daarna naar de Domschatzkammer om de buste van Karel te zien, schitterend. Daarna via veel bos op de camping van Mulartshutte beland.

Vandaag 33 km.