Dag 15 Heimbach- ich bin mal kurz weg (2 juni)

2 juni 2019 - Nettersheim, Duitsland

Tent opgeruimd, wel erg nat van de dauw. Eerst op weg naar Kloster Mariawald. Erg steil en ik denk nog dat ik met dit soort van  beklimmingen volgend jaar makkelijk onder de 50 minuten ga lopen op de 10 km. Na een tijdje kom ik er via de 12 kapellen achter dat het de kreuzweg is, goed geslaagd. Niemand aanwezig voor stempel, maar wel koffie met taart om 9:30.

Vandaag heb ik de route van-tot door de app laten samenstellen. Dit om de afstand behapbaar te houden tot mijn kampeerplek. Erg divers, langs wegen (veel motoren op warme zondag, 30 graden), smalle paadjes door bossen. De app vind ook een konijnepaadje een pad, is prima. Ook prachtig boerenland, ik geef een paard nog wat extra gras en aandacht. De app stuurt mij op een gegeven moment door een halve meter hoog gras, dan een dikke meter. Is dit nog een pad? Maar ik heb een blind vertrouwen in Pocketearth want het klopt nog op de kaart.  Maar plots ontstaat er ook boomgewas waar ik tot in bloedens toe kom vast te zitten (10 vette schrammen) want de app geeft aan dat ik er langs kan. Toch maar keren en over prikkeldraad klimmend verderop het pad weer gevonden. Mijn vertrouwen is enigszins aangetast. Maar wel een hele mooie route!!

De overnachtingsplek is vandaag op een plateau van de eifelverein, midden in de natuur, met alleen een compostwc en verder niets. Er kunnen 2 tenten op maar ik ben alleen. Diner met brood en riomare en 3 liter meegesjouwd water, erg lekker. Ontdek ook nog 2 borende teken op mijn been, gelukkig heb ik een tekentang.

vandaag 34 km

Gezien de foto amuseert het thuisfront zich ook prima zonder mij.

1. Henrica Klaver De Vries:
    2 juni 2019
    Jelle, lees dat het goed gaat. Leuk de verhaaltjes. Geniet van je trip.
  2. Heit en Mem:
    2 juni 2019
    Goed bezig Jelle. Geniet van het mooie weer vandaag.
  3. Jacqueline Visser:
    2 juni 2019
    Jelle, wat kan je prachtig beeldend vertellen. Erg leuk om je zo op je reis te volgen. Heel veel succes. Groetjes Jacqueline en Peter
  4. Rink Helfferich:
    3 juni 2019
    Waar was je om 10.30 uur ?
    Zet em op , geniet ervan; je zit al in een mooie omgeving
    Ben benieuwd naar de volgende verhalen van je tocht
  5. Andre en Ellen:
    3 juni 2019
    Hey Jelle, wat super leuk om je zo al lezende op de voet te volgen. Het is alsof we zelf meelopen! Zet hem op en geniet met volle teugen van je pelgrimage.