Dag 33 Zurich - Mortgarten (20 juni)

20 juni 2019 - Morgarten, Zwitserland

Stuk koeler vandaag, onderweg ook nog een fikse bui. Eerst Zurich uit, er valt op dat er veel fietsers op weg zijn naar hun werk en er veel mensen aan het joggen zijn. Duurt best een tijd voor ik de stedelijke agglomeratie uit ben, daarna voornamelijk langs riviertjes gelopen. Besluit daarna naar de laatste camping van drie op een rij langs een meer te gaan, omdat hier een restaurant vlak bij is. Helaas is deze niet voor passanten en moet ik weer 3 km terug naar de eerste camping. Ik sjouw alweer 3 weken 2 blikjes Riomare mee, dus met het nog aanwezige brood hoef ik niet te verhongeren. Gelukkig hebben ze wel drinken bij de kiosk van de prachtig aan een meer gelegen camping, het is behoorlijk zonnig geworden en ik heb enorme dorst als ik aankom (van 8 uur tot 18:30 onderweg geweest). Het plaatsje is bekend van de slag bij Mortgarten in 1315,  het meedogenloos afslachten door de Zwitsers van de Habsburgers zorgde voor hun roemruchte reputatie.

Vandaag 47 km (inclusief 3 km teruglopen)

1. Ate:
    30 juni 2019
    Wat leg jij een afstanden af man. Diep respect. Heb je ook gelijk een paar extra schoenen besteld samen met je nieuwe luchtbed? Succes verder met de tocht.