Dag 26 Buhl - Oppenau (13 juni)

13 juni 2019 - Oppenau, Duitsland

Vandaag de dag begonnen met een heerlijk ontbijt in Kloster Maria Hilfe. Er waren maar liefst 11 grote potten met jam, Aprikose, Himbeere, gemischte Beeren, Pfirsich, Zwetschge, Erdbeere, Sauerkirsche, Kiwi, Mirabelle, Johannisbeere en een zonder bordje. Ik heb alle 11 geproefd, op brood of in de yoghurt. De Sauerkirsche was het lekkerst, een beetje zoet zuur. Daarna afscheid genomen van frau Hahn, nog even bedankt voor het zeer prettige verblijf en de hulp. Na vertrek beland ik vrij snel in het fruitwalhalla, een gebied van wel 4 km2 beplant met appels, pruimen, perziken en nog veel meer maar vooral met kersen.  Echt ongelooflijk zulke grote kersenbomen, helemaal bomvol met rijpe kersen. Het tempo valt dan ook behoorlijk stil, hoeveel kersen kan een mens eten, en wie gaat dit überhaupt ooit plukken? Daarna passeer ik nog een wijngebied, nog veel meer kersenbomen en vervolgens een stevig klim van in totaal 670 meter (vanaf Buhl) door een al wat alpenachtig gebied en daarna weer veel kersenbomen. Altijd lastig te vergelijken maar dit was wel een hele mooie wandeldag. De laatste 6 km zijn helaas langs een drukke weg, dus het kan nog beter.

Vandaag 37 km

1. Erika:
    14 juni 2019
    Wat een fantastische onderneming! Hopelijk geniet je volop! Ik ben best wel wat jaloers :)