Dag 4 trein (30 juni 2022)

30 juni 2022 - Val-de-Meuse, Frankrijk

Donderdag 30 juni Saint-Quentin – Parijs -Montigny le Roi

weersverwachting

Vandaag met de trein naar Langres, om vandaar naar de bron van Maas te fietsen. Het is regenachtig maar het station is vlakbij. In Parijs moet ik overstappen, maar wel op een ander station. Dit kan via de metro maar dat lijkt mij fietsend makkelijker. Het is een zeer kort tochtje door een regenachtig Parijs.

fietstrein

Op het station koop ik een lekkere baguette voor deel 2 van de treinreis. Treinreis is weer stipt en om 4 uur arriveer ik in Langres. Hier is het nog droog, maar ik zie op de app dat het regenfront nadert. Geef flink  gas en met wind mee over de heuvels naar Montigny le Roi.  Op de camping blijkt helemaal geen personeel te zijn, het is een car-camping waar je met pin moet betalen en de voorzieningen basic zijn. Zet snel de tent op waarna het flink begint te hozen. Het regenfront dat over West-Europa trekt gaat niet voorbij aan de bron van de Maas, die ook wel wat water kan gebruiken. Slaap wel weer uitstekend in de tent.

Vandaag 22 km gefietst en ongeveer 16 graden.